Partnerzy serwisu:
Komunikacja

50 elektryków dla MZA w Warszawie – podejście drugie

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
23-05-2025
Ostatnia modyfikacja:
23-05-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
50 elektryków dla MZA w Warszawie – podejście drugie
fot. Solaris Bus & CoachUrbino 12 electric
Po unieważnieniu umowy z firmą Solaris na dostarczenie 50 autobusów klasy MEGA w wyniku bezprecedensowej decyzji KIO MZA w Warszawie ponownie otwiera przetarg na 50 elektryków. Czy tym razem uda się przeprowadzić postępowanie bez przeszkód, czy stawka jest zbyt wysoka, aby oddać „starcie” walkowerem?

Przetarg na dostarczenie MZA w Warszawie 30 autobusów klasy MAXI i 50 autobusów klasy MEGA opisywaliśmy już z każdej możliwej strony, a sprawa toczyła się już we wrześniu minionego roku. Mamy za sobą kilka odwołań oraz unieważnień i mogłoby się wydawać, że skoro MZA i Solaris podpisały umowę na dostarczenie 50 autobusów klasy MEGA jeszcze w lutym, nic już w tej kwestii nie może się wydarzyć. Nic bardziej mylnego! KIO zdecydowała bowiem o anulowaniu wyboru oferty Solarisa i anulowaniu zamówienia. W związku z tym otwarcie nowego przetargu na dostarczenie 50 elektryków klasy MEGA, nie było dla nas żadnym zaskoczeniem. Pytanie tylko, czy tym razem obejdzie się bez dramatów…

W oczekiwaniu na rozwój wypadków przypomnijmy, że postępowanie przetargowe jest współfinansowane w ramach przedsięwzięcia pn. „Ograniczenie emisji zanieczyszczeń przez transport miejski w Warszawie poprzez wymianę autobusów spalinowych na autobusy o napędzie elektrycznym ” w ramach Inwestycji: G 1.3.2 Zeroemisyjny transport zbiorowy (autobusy) Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (NextGenerationEU).

Specyfikacja techniczna

Zamawiane przegubowce mają zabierać na pokład co najmniej 100 pasażerów, z czego minimum 38 na miejscach siedzących. W pojazdach przewidziano po jednym miejscu dla wózków dziecięcych oraz inwalidzkich. Układ drzwi to 2-2-2-2. Autobusy mają być w pełni niskopodłogowe, bez stopni pośrednich wewnątrz, a podłoga autobusów powinna być umiejscowiona na wysokości 34 centymetrów. Szerokość pojazdów musi mieścić się w przedziale 1,5-2,55 metra a długość pomiędzy 17,5-18,2 metra.

Napęd autobusu w postaci silnika centralnego a maksymalna moc netto silnika bądź zespołu silników nie mniej niż 240 kW. Baterie trakcyjne litowo-jonowe, o minimalnej użytkowej pojemności trakcyjnej 600 kWh, które na jednym ładowaniu pozwolą przejechać co najmniej 300 kilometrów. Ładowanie baterii będzie następowało poprzez złącze plug-in z mocą co najmniej 120 kW. Autobusy muszą być dostosowane do ładowania w systemie PLUG-IN, wymagana moc ładowania do 150 kW.

Autobusy mają być klimatyzowane, ogrzewane i monitorowane a także przygotowane do montażu kasowników biletowych. Pojawi się system dynamicznej informacji pasażerskiej oraz panele fotowoltaiczne na dachu pojazdów, których montaż jest dodatkowo punktowany na etapie oceny ofert.

Oferty w postępowaniu można składać do 25 czerwca tego roku. Wykonawca zobowiązany jest natomiast do zrealizowania przedmiotu zamówienia do 10 miesięcy od podpisania umowy.

O wyborze najlepszej oferty w obu częściach przetargów zdecydują:


Pozostałe przetargi MZA w Warszawie

Pierwotnie przetarg na 50 elektryków przegubowych stanowił część większego przetargu, uwzględniającego również 30 elektryków klasy MAXI. W drugiej połowie kwietnia dowiedzieliśmy się, że wygranym w tej części postępowania został ogłoszony Busnex. Od tamtego czasu czekamy na informację o podpisaniu umowy z MZA.

Warszawa prowadzi również w dalszym ciągu przetarg na dostarczenie łącznie 90 autobusów elektrycznych o różnych parametrach i z podziałem na cztery zadania, gdzie oferty dla zadania I, II i IV zostały otwarte 12 maja. Zadanie III natomiast wciąż jest na etapie zbierania ofert, a termin składania dokumentów mija dokładnie dziś. Pierwotnie miało to być 5 autobusów klasy MAXI z autonomią. Obecnie MZA oczekuje ofert na dostawę 1 sztuki.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Koleje Małopolskie unieważniają przetarg na autobusy wodorowe

Komunikacja

Koleje Małopolskie unieważniają przetarg na autobusy wodorowe

Paulina Piziorska 21 maja 2025

Kraków posiada już 137 stacji ładowania autobusów elektrycznych

Komunikacja

Kraków posiada już 137 stacji ładowania autobusów elektrycznych

Inf. pras. / opr. Paulina Piziorska 20 maja 2025

Białystok: wybór ofert na elektryki z małym twistem

Komunikacja

MAN dostarczy nowe elektryki do Zamościa

Komunikacja

MAN dostarczy nowe elektryki do Zamościa

Paulina Piziorska 05 maja 2025

MINI zakupy w dużej cenie dla Zielonej Góry

Komunikacja

MINI zakupy w dużej cenie dla Zielonej Góry

Paulina Piziorska 29 kwietnia 2025

Solaris triumfuje w Bielsku-Białej

Komunikacja

Solaris triumfuje w Bielsku-Białej

Paulina Piziorska 25 kwietnia 2025

Zobacz również:

Koleje Małopolskie unieważniają przetarg na autobusy wodorowe

Komunikacja

Koleje Małopolskie unieważniają przetarg na autobusy wodorowe

Paulina Piziorska 21 maja 2025

Kraków posiada już 137 stacji ładowania autobusów elektrycznych

Komunikacja

Kraków posiada już 137 stacji ładowania autobusów elektrycznych

Inf. pras. / opr. Paulina Piziorska 20 maja 2025

Białystok: wybór ofert na elektryki z małym twistem

Komunikacja

MAN dostarczy nowe elektryki do Zamościa

Komunikacja

MAN dostarczy nowe elektryki do Zamościa

Paulina Piziorska 05 maja 2025

MINI zakupy w dużej cenie dla Zielonej Góry

Komunikacja

MINI zakupy w dużej cenie dla Zielonej Góry

Paulina Piziorska 29 kwietnia 2025

Solaris triumfuje w Bielsku-Białej

Komunikacja

Solaris triumfuje w Bielsku-Białej

Paulina Piziorska 25 kwietnia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij